Sharing is caring

“Euh, meneer? Zou u mij even kunnen helpen? Ik kom er niet bij.”
Mijn 1.63m is niet altijd handig. Vooral niet wanneer het gaat om hoge schappen in de supermarkt.
“Ja, natuurlijk, welke moet je hebben?”
Fijn. De lange meneer wil mij helpen.

“Die, daar achter. Twee graag.”
“Is dat lekkere wijn?”
“Ja, dat is vinho verde, wijn uit Portugal. Erg lekker”
“Ah.. Weet je wat pas lekker is?” Hij pakt zijn HEMA tas erbij.
“Oh, ik ben ook naar de HEMA geweest net. Ik zag u al lopen geloof ik.”
“Welke wijn heb jij daar gekocht dan?” Hij kijkt nu naar mijn HEMA tas.
“Ik heb die van die twee voor twaalf euro. Maar ik twijfelde.”
“Tussen die en die andere he?”
“Ja, die was net iets duurder maar dat scheelde ook weer niks maar ik wist het gewoon niet.”
“Ik heb dus die andere. Die is beter.” Hij kijkt me nu lachend aan.
“Ja, fuck. Heb ik dus de verkeerde. Ach het is vast te drinken.” Mijn mandje wordt zwaar.
“Hmm, ik twijfelde ook. Hoeveel flessen heb jij gekocht?”
“Euh, twee.”
“Wat nou..” Hij staart me even aan.
“..Als jij een fles van mij krijgt en jij een van die van jou aan mij geeft? Dan kunnen we ze allebei proeven!”

Dit klinkt best logisch. Ik ken deze man niet. Hij wil wijn ruilen. Wijn die hij lekker vindt voor een blijkbaar minder goede wijn van mij. Die hij net bij de HEMA kocht en we staan nu samen in de Dirk.

“Weet je dat zeker?”
“Ja!” Hij geeft me een fles.
“Ok, grappig” Ik geef hem een fles.
“Hoe heet je eigenlijk?” Hij steekt zijn hand uit.
“Zusje.”
“Pieter.”
“Nou.. Hoi Pieter.” Ik glimlach naar hem.
“Ik ga jou waarschijnlijk nooit meer tegenkomen maar ik hoop wel dat je van de wijn geniet.”
“Ik hoop dat je de wijn die ik kocht niet al te smerig vindt. Dat zou zonde zijn.”
“Dat zal wel loslopen. Dag.. Zusje.” Hij draait zich bij weglopen nog een keer om.

En weg was de behulpzame, aardige man.

2 thoughts on “Sharing is caring

Geef een reactie

