Hard werk

Vier maanden lang woon ik in de UK. Samen met hem. Parttime met zijn dochter.

Haar moeder zorgde voor problemen, niet lang nadat ik bij hem introk. Zij had de relatie met haar vriend verbroken en kon er niet mee omgaan dat haar dochter liever bij haar vader was dan bij haar. Dat vanwege alle ruzies die zij had met haar vriend. Dochter lag er ’s nachts wakker van.
“Je mag haar hebben” schreeuwde ze. “I don’t give a flying fuck.”

Het zag er twee weken lang naar uit dat ik een fulltime ‘stiefmoeder’ zou worden totdat ze zich bedacht en haar dochter toch om het weekend wilde zien om twee weken later weer terug te willen naar de 50/50 regeling.
Een hoop aanpassingen en flexibiliteit van mijn/onze kant. Sinds een aantal weken is het gelukkig weer rustig.

Samen met de Engelsman ben ik bezig een nieuw bedrijf op te zetten. Dat vergt veel studie en hard werk. We hebben al een paar keer onze plannen en strategieën moeten wijzigen. Dat levert stress en spanningen op. Alles lijkt nu goed te gaan maar dat moeten we over vier weken zien.
Naast de nieuwe business heeft hij nog een ander goedlopend bedrijf, waarmee hij dit jaar een topjaar had, dat veel van zijn tijd en energie vraagt.
We zijn bijna twee maanden verloofd en zullen binnenkort de bruiloft gaan plannen. De datum hangt af van hoe snel we de nieuwe business op gang kunnen krijgen.
Daarnaast zorgen zijn familie en andere externe dingen voor veel afleiding. Dan heeft zus weer wat, dan wil die weer wat. Van de een op andere dag een lek in het dak, twee weken achter een ‘builder’ aanvangen. Dan valt internet om de dag uit en moeten er weken lang monteurs op pad gestuurd worden.

Kortom; hij heeft veel spanningen, heeft het gevoel van een enorme druk op zijn schouders en is erg gestrest. Erg gestrest.

Ik vind dat moeilijk.
Zijn chagrijnige buien, zijn afstandelijkheid soms na een zware dag of week, het gebrek aan affectie. De dingen die gedaan moeten worden die door zijn hoofd blijven malen. Hij lijkt overwerkt.
Ik baseer dit niet op een dag of week en heb zeker geduld. Ik denk en hoop dat het beter wordt als we eenmaal echt aan de slag kunnen maar voor nu..

Ik houd heel veel van hem en wil echt vechten voor de man op wie ik verliefd werd maar ik herken juist die man op wie ik verliefd werd soms niet meer.
Die was liefdevol, aanhankelijk op een goede manier, aanrakend, vrolijkmakend.

Vandaag kreeg ik één kus.

2 thoughts on “Hard werk

  1. Overhaast die bruiloft niet in tijden als deze. Zowel relatie als omgeving heeft stabiliteit nodig voor succes. Sterkte en heel veel succes! Xx

Geef een reactie

