Me gusta

Hij wrijft over m’n linkerborst. “What are you doing that for?” grinnik ik. “There’s something erotic to that see through thing you’re wearing.”

“You two are madly in love, I can see it in your eyes!” De barman zette een Mojito voor m’n neus. “Or newly weds” zegt een Engelse man die hier op dit eiland een vergelijkbare villa heeft als de villa waar wij in verblijven.
Twee uur later weet ik zeker dat ik flink aangeschoten ben en verzucht het feit dat we zo een heuvel op moeten lopen.
Zouden alle Nederlanders daar een hekel aan hebben?
De Engelse man had een grappige conclusie “Your country is so flat, that’s why you’ve got such good ice skaters.” Ik snapte het verband niet zo goed maar nam maar gewoon een extra slok van mijn derde cocktail.

Het was bewolkt vanmorgen en eerder vanmiddag maar de wolken beginnen te verdwijnen. Ik lag net weer even in bed te dutten, moe van een lichte cocktail kater, maar ben bij het zicht op een helder blauwe lucht maar naar buiten gelopen en op een ligbed gaan liggen.
Snel een bikinibroekje en een zoals hij zegt; see through shirtje aangeschoten.

Ik ruik naar kokos en ruik zijn sigaret. De laatste dagen heb ik teveel gerookt, ik lag vannacht piepend in bed. Hij heeft vanmorgen in een Spaans stadje bij een Tobaco shop menthol sigaretten voor me gekocht maar ik heb ze nog niet aangeraakt. De gedachte aan een sigaret maakt me misselijk.

De zee kan ik horen en zien. Voor afkoeling gebruikte ik de laatste dagen het zwembad. De eerste dag moest ik blijven bewegen om er zeker van te zijn dat ik m’n goedbedoelde duik zou overleven.

Hij quoteert af en toe uit zijn boek, ik vertel over het mijne. Mambo Jambo is inmiddels uit en ik ben aan een nieuw boek begonnen. De schrijver van Mambo Jambo irriteerde me soms en ik legde hem uit waarom.

Ons tweepersoons bed is klein maar dat vinden wij niet erg. De overige twee slaapkamers zijn ook kortstondig getest.
Ontbijten doen we buiten de deur. ’s Avonds gaan we uit eten of koken samen. Overdag breng ik hem bier en een sandwich, hij drukt mij aardbeien met suiker in m’n mond.

Mijn shirt moet uit. Anders word ik niet bruin. Ik zie mijn eigen sproeten in het spiegelbeeld van zijn zonnebril.

Nog twee volle dagen mag ik genieten van het weer, het uitzicht, het verse eten maar vooral van hem.

Vive la vida en vooral de liefde.

Geef een reactie

