Het leven is best mooi

Vanmiddag reed ik in de auto naar huis. De zon scheen, ik kon lekker doorrijden en de nieuwe cd van Gotye stond verschrikkelijk hard. Alle teksten ken ik inmiddels.
Gisteravond was ontzettend leuk. Cocktails drinken in Amsterdam met een paar supermeiden van Twitter. Terugdenkend, kijkend naar buiten, de zon, het vooruitzicht van relaxen op mijn balkon en een feestje vanavond.
‘Ik voel me goed’ bedacht ik. ‘Ik ben blij’, en toen; ‘Het leven is best mooi.’

Ik besloot een tijdje geleden dat ik meer voor mezelf wilde doen.
Dat begon met salsa. Ik zag mensen dansen, lachend, blij en dacht ‘dat wil ik ook!’ Zo gezegd, zo gedaan. Ik zorgde voor een partner, nam een paar lessen en bezoek regelmatig feestjes.
Hetzelfde geldt voor Spaans. Dat wil ik al twee jaar leren. Een maand terug heb ik gewoon de stap gezet en me ingeschreven voor een cursus.
Ik heb altijd al een instrument willen kunnen bespelen dus kocht ik een gitaar.
Via een kennis las ik over een modern ballet groepje dat hij op wilde richten. Leek me leuk dus; gister was de eerste les.

Nog niet zo lang heb ik een nieuwe baan. Een positie waarvan ik dacht dat ik er pas over drie tot vijf jaar naar toe zou kunnen groeien. Die ik gewoon nu al heb. Leuk bedrijf, gezellige collega’s en erg veel werk te doen maar dat is alleen maar leuk.

Over twee weken zit ik op Ibiza, in januari ga ik 26 dagen door een deel van Indonesië reizen. Beide alleen.
Daarnaast heb ik het idee om in maart naar Amsterdam te verhuizen en rond die tijd met motorrijlessen te beginnen. Ook deze dingen gaan zeker wel gebeuren.

Ik ben trots op mezelf. Ik heb dit allemaal zelf gedaan. Ik heb mooie stappen gemaakt, me amper uit balans laten brengen door tegenslagen en pijnlijke momenten de laatste tijd. Ik richt me op mezelf en ben met niemand emotioneel bezig.

Ik heb mezelf gevonden.
En ik vind haar leuk.

3 thoughts on “Het leven is best mooi

Geef een reactie

