Mailwisseling; Zwaarmoedigheid, bewustzijn en eerste keer seks

Mijn eerste vriendje ontmoette ik toen ik vijftien was.
Alles was nieuw. Een echte relatie, samen slapen en samen ontdekken hoe het is om verliefd van iemand te kunnen genieten.
Hij was bijna negentien en ook nog maagd. Toen we net zes weken met elkaar gingen ging hij drie weken op vakantie en mailden we veel.
Toen hij terugkwam zagen we elkaar vijf (intensieve) dagen en ging ik drie weken weg.

Ik vond mailtjes terug. Er is een e-mailadres dat ik niet meer gebruik en nog wel eens controleer op nieuwe, belangrijke mails.
Door een verkeerde klik kwam ik bij de allereerste mailtjes. Ik vind het grappig om te zien dat hoewel ik pas vijftien was en uiteraard nieuwsgierig naar seks, er wel heel erg bewust mee bezig was. Misschien zelfs wel te veel overanalyseerde.
Samenhangendheid was duidelijk niet mijn sterkste punt.
Deze mailtjes zijn na de vijf intensieve dagen waarin we samen sliepen en ik daarna op vakantie ging.

Weet je waar ik soms bang voor ben..? Dat relaties alleen maar lichamelijk worden.. Klinkt raar maar kijk.. Wat wij nu allebei aan elkaar missen is dat je niet met elkaar kunt zoenen, knuffelen, kusjes geven, hand in hand lopen, elkaar niet aan kunt raken, de ander niet tegen je aan voelen, de ander niet gek kunnen maken, niet gek gemaakt kunnen worden.. Toch..? Allemaal lichamelijke dingen.. Maar toch.. pff ik kan dit niet uitleggen (: Seks uit lust vind ik ook zoiets.. Ik bedoel.. Alleen seks omdat je seks wilt is zo… euh.. plat.. Okay, er zijn soms vast momenten dat je het zou willen omdat je er gewoon naar verlangt maar jeetje.. (wat een onderwerp ook (: ) Kijk, stel, wij gaan met elkaar naar bed.. ( Heb het er al een keer over gehad in een sms.. had ik nooit moeten doen maar goed dat was zo’n typisch moment van te veel missen en wanhopig worden.. (: ) dan wil ik dat dat echt bewust gebeurd.. en niet tijdens een of ander voos partijtje van ons (((((: ) waarbij we echt gewoon zo ontzettend opgewonden worden en dan toch maar besluiten.. (aan de ene kant denk ik ‘ooh please Zusje houd je kop en ga over op een ander onderwerp’ maar toch blijft dat andere deel over hé… (: ) Maar goed, je snapt me vast wel.. Ik wil gewoon dat we met elkaar naar bed gaan om wat we voor elkaar voelen (dat gebeurt toch vast wel) en dat het gewoon heel.. euh.. puur is.. Snappie? (:
Hij schreef terug dat onze relatie allesbehalve alleen lichamelijk was. Hij was verliefd geworden op mijn innerlijk. Dat ik een ‘erg leuk uiterlijk’ had hielp daar bij. Het lichamelijke in onze relatie kwam pas na de echte verliefdheid.
Dat de scheiding van mijn ouders een grote invloed had op hoe ik naar relaties en mijn leven keek, zie ik terug in de zwaarmoedigheid van sommige dingen die ik schreef.
En daarbij denk ik dat je nooit je hele leven verliefd kunt blijven op iemand en echt een relatie vol spanning en passie kan blijven houden.. Het zal altijd wel een sleur worden en je zult echt vast wel vanzelf als broer en zus gaan leven.. :S It scares me ): (: Nee maar echt.. Dus nu denk ik.. Ik ga nooit trouwen.. Maar toch wil ik het weer wel.. Je zult toch wel een groot deel van je leven willen delen met iemand op een gegeven moment..?
Het is echt raar, ik bedoel, wat heb je nou nog aan je leven na je 50e..? En de tijd gaat véél te snel… Ben jij niet ‘bang’..? Ik bedoel, je bent 18.. Bijna 19.. Je jeugd is officieel voorbij.. Voor je het weet ben je 25 of 30.. Ik ben 15.. Okay.. Nog 3 jaar en ik heb m’n diploma.. Dan mag ik weer fijn gaan studeren.. Op m’n 24e ben ik klaar en kaan fijn gaan werken om m’n leven te onderhouden.. Ik zie gewoon geen toekomst.. Je snapt me vast niet.. (: Hebben we het wel een keer over. Dan kan ik het je beter uitleggen.. (:

We hebben bijna vijf maanden gewacht met seks. We sliepen wel samen en waren inmiddels vertrouwd geraakt met elkaars lichaam. Uren knuffelen, zoenen, voelen en douchen hadden die uitwerking.
De eerste keer was niet gepland. Een  ‘vanavond gaat het gebeuren’-idee was het niet. We konden simpelweg echt niet langer wachten. Maanden naar toe werken, erover praten, ernaar verlangen.
Mijn god, wat viel die eerste keer tegen.

3 thoughts on “Mailwisseling; Zwaarmoedigheid, bewustzijn en eerste keer seks

  1. 15 vind ik persoonlijk ook wel erg jong, maar de tijden zijn veranderd. Ik was iets ouder, maar 5 maanden heb ik zeker niet gewacht. Seks kwam er vrij snel. Maar hoe het was, dat ben ik vergeten. Maar ik vermoed dat de eerste keer ook meer proberen is en oefening baart kunst.

  2. Hier soortgelijke situatie. Bijna idem.
    Eerste keer valt volgens mij altijd tegen omdat je onmiddellijk the real stuff verwacht. Zo lang je maar van elkaar genoten hebt. Misschien viel die eerste keer dan niet zo tegen.

  3. Ik was bijna 19, had ik maar 5 maanden gewacht. Maar mijn ex was niet echt het respectvolle type achteraf bekeken. Met mijn huidige vriend heb ik een half jaar gewacht. Onze eerste keer voelde voor mij als hoe een eerste keer zou moeten zijn. Het was uit liefde, teder, geen pijn en zo een mooi en intiem moment. Een moment die ik voor de rest van mijn leven zal koesteren🙂

Geef een reactie

