Fanmail

Zelden bekijk ik mijn mailtjes. Heel erg maar normaal gesproken heb ik mijn e-mailadres alleen nodig om mijn accounts te registreren dus ik log gewoon nooit in.
Gisteren wel even en ik kwam tot de ontdekking dat ik een paar nieuwe mails had van lezers. Iemand die zich afvraagt hoe een blogje over ‘ons’ eruitziet, omdat hij mijn blog leest en me volgt op twitter, en een gedicht.

De gedichtenschrijver is me niet onbekend. Dat wil zeggen; Na mijn ‘Valentijnoproep‘ ontving ik al eerder een gedicht van hem.

‘Vraag en u zal gegeven worden..’

Zusje lief, mag ik verdichten
je godd’lijk lijf, uitzonderlijk mooi,
de wereld aan je blote voetjes,
je glanzend haar als diademen tooi.

En vóel en próef je pronte borsten,
uitdagend priemend, wolkachtig zacht,
manhaftig stoer en vrouw’lijk sereen,
één Valentijn die er níet naar smacht?

Laat ons ontzweven nú het blog-gekakel,
en dóeners zijn van een mirakel,
jij mijn vrouw’lijke Aladdin, ach,
onz’ wonderen overtreffen 1000 en 1 nach…

Koeren, zingen, kussen, brullen,
laat ons orgastisch van elkaar smullen,
ik voor eeuwig dé Valentijn dijn,
jij voor altijd de liefste mijn!

Best een heftig gedichtje.
Destijds mailde ik hem terug om hem te bedanken en vroeg hem hoe hij bij mijn blog gekomen was. Dit was per toeval maar de openhartigheid over mijn geworstel met mezelf, de scheiding van mijn ouders en ondoorgrondelijke (foute) mannen -die volgens hem helemaal niet zo ondoorgrondelijk zijn ‘het zijn net kinderen joh’- maakten dat hij bleef hangen.
Na zijn reactie mailde ik niet terug.

Een paar weken geleden tweette ik dat ik droge lippen had. Waarschijnlijk door een chronisch zoentekort. Dit resulteerde weer in een gedicht, dat ik helaas gister pas las.

‘Zoenoffer’

Gezoend alweer zó lang gelee,
tweette je zusje? Meid, achwee..
Je lippen zeer, wellicht wat schraal,
die mooi’ van jóu? Da’s abnormaal!

Belangrijk hoor, zo af en toe,
waarheid, zusje, als een koe,
gezoend te worden, sowieso,
dus daarom nu van mij cadeau

een zoentje, virtueel, maar toch,
want wéét dat ook voor jóu de och-
tendstond heeft blinkend goud in mond
dat je lippen zoent, terstond!

Tegenwoordig is het goed gesteld met mijn zoentekort, dat wil zeggen, het bestaat niet meer. Maar het is leuk om te zien en lezen dat er meerdere mensen zijn die mijn blog volgen. Dat mijn uitlatingen weer creativiteit bij anderen opwekken had ik nooit gedacht.  Dankjulliewel, lezers! (:

5 thoughts on “Fanmail

  1. amai, fanmail heb ik nog nooit gehad😀, wel grappig om zo’n gedichten te krijgen🙂

    Ik heb hier wat gelezen en kom zeker nog teruglezen, leuke blog heb je!

Geef een reactie

