Jong geleerd…

Ik was op de basisschool het meisje met het lange haar tot bijna aan de onderkant van haar rug.
Ik droeg jurkjes, lakschoentjes en roze haarbandjes.
Wat was ik verliefd op mijn rode jurk met witte stipjes, pofmouwtjes en de hele onder laag tule die het jurkje uit deed staan.
En pissig toen hij niet meer paste en mijn zusje mijn lievelingsjurk aan mocht.

Ik had veel vriendinnetjes en vriendjes.
Vriendjes.. Ik had er twee, tegelijk. Ze waren beste vriendjes en onafscheidelijk.
Ik weet het nog goed. Kevin met de wat langere blonde haren en grote blauwe ogen. Martijn met groene ogen en donkere stekeltjes.
Met z’n drieën over het schoolplein en ik mocht in het midden.
Ik was graag het stralende middelpunt.
We deelden boterhammetjes en speelden samen in de bouwhoek.

Toen ik vijf werd, gaf ik een kinderfeestje bij McDonalds.
Kijken in de keuken hoe de hamburgers gemaakt werden, in de grote koelcel staan en ballonnen opblazen.
De hamburgers mochten we op eten in een speciale ruimte. Een grote tafel, een televisie en naast de ballenbak met glijbaan.
Ik zat in een grote prinsessenstoel aan het hoofd van de tafel met aan de ene kant Martijn en de andere kant Kevin. Dat voelde heerlijk.
Er was geen ruzie, geen jaloezie als Kevin meer met me kon praten dan Martijn maar ik zorgde ervoor dat ik mijn aandacht goed verdeelde.
Ik vond de een niet leuker dan de ander.

Tegenwoordig heb ik in mijn omgeving een aantal leuke mensen met wie ik het goed kan vinden en er een leuke klik is.
Vanmorgen las ik een artikel over polyamorie en moest ik aan mijn twee vriendjes denken.

‘Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschapintimiteit, een emotionele bandspirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn.’

Zou ik dan toch.. In het kader van ‘jong geleerd, oud gedaan’? (-;

2 thoughts on “Jong geleerd…

Geef een reactie

