Bewuste ruimte

Ik heb een heerlijk druk sociaal leven.
Weekenden en uitgaan met vriendinnen, eten met vrienden en ik bezoek regelmatig netwerkborrels.
Voor het eerst in mijn leven kan ik oprecht zeggen en menen dat ik geen vriend nodig heb in mijn leven.
Er is geen gemis en geen dwangmatische contacten. Met iemand op de bank moeten zitten of genoegen nemen met een minder geslaagde match.
Ik ben niet meer bang om alleen te zijn. Op mezelf aangewezen te zijn.

Mijn plannen zullen niet snel meer wijken voor een man. Iets wat ik eerder wel toeliet. Kon hij ineens wel? Zei ik andere dingen af.
Mijn nu meer dan zes maanden single zijn heeft me zelfstandigheid, zelfvertrouwen en zelfreflectie gebracht.
Ik zocht in een vriend een stabiele factor. Nu ben ik dat zelf.
Dat voelt geweldig. Een stukje rust.

Wel is er ruimte voor iemand. Iemand voor wie ik keer op keer bewust kies.
Een toevoeging aan mijn leven door zijn voor mij sprankelende persoon.
Iemand die me vrolijk maakt, me ruimte geeft, me steunt maar vooral zorgt voor vlinders.
Voor minder ga ik niet.

Ik weet zeker dat ik door mijn persoonlijke groei, wel ruimte hebben voor iemand maar hem niet nodig hebben, een veel leuker vriendinnetje kan zijn dan in het verleden (:

4 thoughts on “Bewuste ruimte

  1. Super herkenbaar weer dit.
    Ik volg nu al een hele tijd je blog en ben ondertussen ook alweer een jaar vrijgezel, ik moet zeggen dat ik het prima vind en ik lekker kan doen wat ik wil. (vooral in de weekenden haha!) Je omschrijft precies hoe ik het ook beleef.

    • Leuk dat je een keer reageert ook!🙂
      Ik denk eerlijk gezegd dat des te langer je single bent, des te moeilijker het ook wordt om iemand echt toe te kunnen en willen laten in je leven en de stap te zetten naar een relatie!
      Ik heb niemand ‘nodig’ maar zou het nog steeds leuk vinden iemand te zien🙂

Geef een reactie

