Overanalyses

Soms zijn mannen helemaal niet zo ondoorzichtig.
Niet terug sms’en, niks van zich laten horen zodra ze thuis zitten bij vriendinlief, het ‘zo verschrikkelijk druk hebben met werk’, je het huis uitsturen na de seks of gewoon op de bank blijven zitten als je weggaat.
Duidelijk.

Het meest vervelende is het wanneer ze hierna mixed signals gaan vertonen.
Je wel zoenen bij het afscheid, een lief kaartje sturen, na vier dagen stilte opeens wel sms’en of je spontaan bellen.
Can’t they make up their minds?

Vrouwen kunnen dit ook niet.
Alles wat een man doet wordt geanalyseerd. Vriendinnen worden gebeld en meningen gepolst.
“Hij zegt dat hij me leuk vindt, wat bedoelt hij hiermee?!”
“Hij smst maar niet.. Wat zou er aan de hand zijn? Heb ik iets verkeerd gedaan? Is het verschrikkelijk druk op werk? Heeft hij nu gehad wat hij wilde hebben? Ben ik niet leuk genoeg? Misschien heeft hij wel contacten met mijn ex.”
“Hij zegt een afspraakje af omdat hij nog bezig niet voor z’n werk. Is dit de echte reden?”
Geloof me, het kan nog veel erger.
Uitwerkingen op (non)acties van mannen gaan van ‘hij is het einde’ naar ‘ik haat hem’ en weer terug.
Vrouwen, dus mijn vriendinnen, halen zich van alles in het hoofd.
Ik soms ook. Als ik een man echt leuk vind en hij spelletjes speelt. Duidelijke, eerlijke communicatie is wat telt.
Een man hoeft niet de hele dag te sms’en maar vrouwenlogica werkt zo: Als ik niks van je hoor, denk je niet aan me en betekent dat dat ik niet belangrijk voor je ben.

Het is een aandachtsding. Op zwakke momenten gaat het om attention en vinden we je eigenlijk helemaal niet zo leuk. Toch, als de aandacht na twee weken ineens wegvalt gaan er vaak alarmbelletjes rinkelen.
Wat is er gebeurd met duidelijke, eerlijke communicatie?
‘Er is nu geen plaats voor jou in mijn leven.’
‘Hoeveel ik ook klaag over de relatie met mijn vriendin, voor jou ga ik niet bij haar weg.’
‘Ik krijg het de komende dagen erg druk en de kans is groot dat je minder van me hoort.’
‘Ik dacht dat we een leuke klik hadden maar misschien heb ik me daar in vergist.’
Allemaal prima.

Stiekem hoop ik dat mannen ook wel eens overanalyseren..
Insights?

6 thoughts on “Overanalyses

  1. Wat ik niet zie of hoor = denkwereld van een peuter ;p.
    Nee lol, vrouwen analyseren te veel, mannen doen dat ook hoor maar uiten dit niet en al zeker niet tegen vrienden. En als het dan wel zo is dan gaan ze zeker niet het ergste denken.
    Vrouwen willen onmiddellijk feedback van een vriendin maar meestal zegt die vriendin het tegenovergestelde (het negatieve) van wat je denkt/voelt, en natuurlijk ga je daar dan in mee. Dus, vrouwen…luister niet naar die vriendinnen maar vertrouw op wat er werkelijk is en het gevoel dat je hebt.

  2. Idd. Waarom analyseren mannen niet zoals vrouwen dat doen ! Of waarom beginnen vrouwen niet te denken zoals mannen? Het leven zou veel simpeler zijn.

Geef een reactie

