Wanhopige vriendin

Picture this:
20.30 uur.
Ik zit thuis op de bank met een glas champagne en mijn date na het koken van een 5gangen diner. -Het waren er uiteindelijk vier en om geen andere reden dan puur het feit dat we genoeg gegeten hadden- Hij had me onbewust uitgedaagd echt vijf gangen neer te zetten en de champagne dronken we omdat er voor ons beide iets te vieren viel.

Mijn telefoon trilt onophoudelijk.
Whatsapp.
Vriendin.
‘Wat ben je aan het doen?’
‘Waar ben jeeeee? Ik wil stappen!!’
‘Ik word gek van mezelf, ik moet eruit.’
Ik vertel dat ik net gegeten heb, het gezellig is en dat ik en mijn date op de bank aan champagne zitten.
‘Gooi hem eruit. Ik heb je nodig!’
Ik lach en vraag of ‘hij’ niet meer smst.
‘Nee! Dus, ik wil uit! De slettebak uithangen!

22.15 uur
Vriendin belt.
“Waar blijf je?! Ik loop rondjes in huis met m’n telefoon in mijn hand. Ik wil hem sms’en. ‘Ik haat je’, ‘Wat wil je van me?’, ‘Neuken?’ ”
“Lijkt me geen goed idee, wat je ook doet, niet sms’en. Sms mij dan maar. Ik kom je zo redden.”
“Schiet op dan, ik wil hoerensloeren, lekker samen mannen gek maken, haha!”

23.33 uur
Date moest dezelfde kant op en we hebben leuk ‘geracet’ op de snelweg. Beetje onbegonnen strijd want zijn auto is veel sneller.
Vriendin stapt bij me in de auto. Strakke spijkerbroek, hoge hakken. Klaar voor de stad.
“Ik werd gek thuis. Ik mag niets meer. Ja wijn mag ik. Ik heb al een hele fles leeggedronken.”
Ze heeft iemand anders gesmst en een foto gekregen van het blote achterwerk van een ex-scharrel.
“Ik ga zo mijn tong in iemand steken vanavond. Ik waarschuw je, als er geen leuke mannen zijn ben jij slachtoffer.”
Ik ben voorbereid.

01.05 uur
Het is rustig in de stad. We drinken cola. Duidelijk donderdag studentenavond. We hebben verzonnen dat vriendin 25 is en op een podium gedanst maar het is het niet helemaal voor ons.
We checken op internet de openingstijden van de McDonalds en stappen weer in de auto.

Vanmorgen 09.03 uur
Naast elkaar in bed worden we wakker door geboor van de buren.
Vriendin kijkt op haar telefoon.
Eindelijk de verlossende sms.
Hij was druk.
Wat een kutsmoes.

Vriendin is vandaag ook verschrikkelijk druk. Vanzelfsprekend.

2 thoughts on “Wanhopige vriendin

  1. haha, ‘k vind het heerlijk geschreven!
    en ’t is wel herkenbaar, ik maak me soms ook zo nodeloos druk om een sms die ik maar niet krijg, en dan komt er zo’n droge smoes van ‘oeps gsm lag in de auto’, of ‘oeps twas druk’… yeah right🙂 en ik me maar zorgen maken!
    maar je vriendin boft maar met jou als vriendin :)!

  2. Ik vind dit een heerlijk stuk. So on point. Zo werkt dat. Helemaal emo/boos/giftig omdat hij niet reageert hoe jij wilt. Krijg je een reactie reageer je niet terug. Wat is het eigenlijk voor dom spel?

Geef een reactie

