Failentijn

Vroeger kreeg ik van mijn moeder cadeautjes op Valentijn. Erg lief, een kaartje, een knuffeltje en chocolaatjes in de vorm van hartjes. Dit jaar heeft ze cupcakes in de vorm van hartjes gebakken voor haar vriend.

Zelf heb ik niet zoveel met Valentijnsdag. Of roep ik dat dit jaar extra hard omdat ik simpelweg geen Valentijn heb?

Naar mijn idee gaat Valentijn om het ‘stiekem en anoniem je liefde verklaren aan iemand’. Het krijgen van een kaartje met lieve woordjes dat niet ondertekend is met een naam.
Dingen zeggen die je normaal niet zou (durven) zeggen. ‘ik vind je al heel erg lang leuk’, ‘als jij me aankijkt gaat mijn hart sneller kloppen en vergeet ik de wereld om me heen’ of ‘het beeld van je dansende haar, de echo van je lach, de twinkeling in je ogen.. Ze staan op mijn netvlies gebrand’.
Wie zou toch de afzender zijn?

Echter, Valentijn gaat in de realiteit meer om ‘ik geef mijn partner een kitcherige beer die “I love you” zegt en een marsepijnen hart waarvan zijn tanden uit z’n bek zullen vallen’ of directeuren in bedrijven die aan elke medewerker rozen uitdelen en mensen die elkaar massaal ‘Happy Valentinesday’ wensen.

Massaal moet weer naar intiem, klein, gemeend..

Samen koken en eten bij kaarslicht, een lief kaartje met mooie woordjes of een fijne, goede en intieme massage.

Of natuurlijk het anonieme kaartje.
‘als ik jouw blogjes lees hoor ik je praten. Jouw woorden klinken door in mijn hoofd en vervullen mijn hart. Elke nieuwe blog vervult een stukje leegte. Jouw gedachten, zorgvuldig uitgetypt, maken je bijzonder.’

Zoiets?

Anonieme kaartjes en liefdesbetuigingen mogen naar zusjevanwillem@hotmail.nl (-;

5 thoughts on “Failentijn

  1. Vanmorgen campagne voerend voor de Verkiezingen van de Provinciale Staten heb ik Valentijnskaarten uitgedeeld op Station Amsterdam Bijlmer Arena.
    Op school zie ik gelukkige leerlingen met rode rozen van de leerlingenraad rondlopen.

    Maar mag ik jou hier op jouw blog een hele fijne dag toewensen.
    Dat ik van jou houd weet je natuurlijk al langer …..

    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Je hebt gelijk, ook dit feestje is weer ten prooi gevallen aan de commercie. Ik denk dat ik het hele jaar maar Valentijn gedichtjes ga schrijven, of verliefde versjes. Verliefdheid is toch niet beperkt tot een dag in het jaar?

  3. Pingback: Fanmail | Zusje van Willem

Geef een reactie

