Zeg eens ‘Nee’

Ik vind hem helemaal niet interessant maar ‘Nee’ zeggen…
Dat doe en durf ik niet

Ik heb een probleem.
Ik zeg te weinig ‘nee’.

“Mag ik je nummer?” “Euhhh, ja is goed”
Nou, die overkomt me minder vaak hoor maar is ook echt wel eens gebeurd omdat ik het lullig vond nee te zeggen.
Het lullig vinden ‘nee’ te zeggen…

Zo zijn er 5 mannen die me wel eens bellen, smsen of aanspreken op bijvoorbeeld Facebookchat die met me uit willen.
Ik praat terug, sms wel eens terug om niet te bitchy over te komen maar wanneer ze zeggen “Heb je zin om vanavond iets te gaan drinken?” of “Zal ik volgende week voor je koken?” denk ik; ‘Volgens mij heb ik hier helemaal geen zin in maar zeg ik “Ik ben deze week druk, zullen we dat een andere keer even afstemmen?”
Het voordeel is, helemaal liegen doe ik niet want ik ben wel echt heel erg druk. Echt. En, het werkt (bijna) alleen bij mannen zo want, immers, die willen iets van me.

Vorige week nog; Medicijn-student van Oud en Nieuw. De week na ons voorval smste hij, stuurde me berichten op Facebook en sprak me er constant aan. Er waren zelfs avonden waarop hij smste én een bericht stuurde tegelijk.. Even serieus..
Hij wilde weer afspreken, vond mij leuk, relaxed en ‘chill’ -zijn woorden- Het feit dat ik in hem niet een vriendje zocht om verliefd op te worden sprak hem wel aan.
“Jaa, jaa.. Je doelt gewoon op seksbuddies dus?”
“Ja, euh nou, ik moet wel elke keer aan je denken en vond het echt euh.. super euh ja.” was zijn reactie.
Ik vond het helemaal niet zo ‘super euh ja’ en legde hem uit dat ik daar echt niet op naar zoek was maar hem wel aardig vond.
Ja, want dat vind ik. Of vond ik?
Anyway, na bijna twee weken radiostilte vroeg hij vorige week of ik bij hem wilde komen eten. Ik dacht ‘met iemand eten, kletsen of weer alleen op de bank?’ Keuze snel gemaakt en ik liet hem de belofte maken zich te gedragen. Een beetje voor de grap maar met een serieuze ondertoon.

Mannen en beloftes.. Om niet goed van te worden.
Er is niks gebeurd, ik ben weggegaan maar ik had eerlijk moeten zijn naar mezelf. Ik raadde het, ik wist het maar luisterde niet.
‘Het kan toch ook zonder bijbedoelingen gezellig zijn?’
Nou, fuck you… Letterlijk en figuurlijk…

Gister, na weer toenadering van hem om af te spreken zei ik:
‘Ik vind je aardig en grappig en je eten was lekker. Ik zie alleen niet waarom we weer af zouden moeten spreken. Ik heb er geen zin in’
Ik was duidelijk.

De eerstvolgende die me smst, belt of ‘Facebookchat’ die ik vervelend vind, energie zuigt of ongewild aan me trekt, krijgt het te horen.
Eerlijk zijn naar en voor mezelf is veel belangrijker. Wegwezen met die vage lichamelijk klachten. Rust en ruimte terug vinden voor mijn persoon.
Zeg eens nee. Je kunt het krijgen ook.
Dan maar lullig en bitchy zijn.

3 thoughts on “Zeg eens ‘Nee’

  1. Nee zeggen is niet zo erg hoor. Als een leuke dame ‘nee’ zegt vat ik dat toch op als ‘misschien’. Fout, ik weet het, maar zo werkt dat bij mannen. Bij mij tenminste…😉

    Aan het lijntje gehouden worden vind ik erger. Als ik me verheug op iets wat niet komt.

    Nee zeggen is niet lullig en bitchy…

Geef een reactie

