Ongepast Happy New Year


Mijn jaar begon goed.
Op een ontzettend leuk feest, op een dakterras in Amsterdam met 20 man aftellen en “Happy New Year” schreeuwen, kijkend naar prachtig vuurwerk, geeft een kick.
Even voor twaalf werd me een slaapplek aangeboden en na twaalf werd ik een keukentje ingesleurd om gezoend te worden. “Jij zit echt wel in de taxi die straks naar mijn huis gaat” waren de woorden die ons wegsluipen afsloten. Dat eerder beloofde luchtbed wordt vast ook niks I figured.

Ik heb even getwijfeld, ‘Moet ik dit wel doen?’ en mijn (nieuwe) vriendinnetje redde me bijna -“Je kunt ook hier slapen”- maar hij deed zijn best. Ik zwichtte, enigzins door het alcoholniveau in mijn bloed, bij het beloofde nette gedrag – niet nagekomen – en een ontbijtje op bed.
In de taxi kreeg ik oorpijn en deze wél medicijnen-student – anders dan mijn McDreamy – verzorgde me met paracetamol. De nacht en de ochtend waren niet echt een succes. Ik ging na een een paar uur slaap uit bed om water te drinken. In de badkamer aangekomen begon alles te draaien en ik voelde de bui al hangen, dit gebeurt me vaker; ik stond op het punt flauw te vallen.
Ik rende naar bed waar hij me hielp bij te blijven. Dit voorval vond ik al redelijk genant. Dat ik vijf minuten na het glas water en een nieuwe aspirine rennend naar de badkamer moest om mijn maaginhoud daar kwijt te raken maakte het nog genanter.
Medicijnen-student bleef echter lief en trok me zonder klagen tien minuten later in zijn armen om me kusjes te geven en mijn rug te strelen. I must be the worst sleepover ever.
Gelukkig had ik mijn tandenborstel bij me.

Toen ik ’s middags vertrok voelde ik me een echte student. “Ja euh, we euh, spreken elkaar wel via Facebook.” Dat was het en meer wilde en hoefde ik niet. – Inmiddels heb ik berichtjes gekregen met de vraag of we een keer iets leuks zullen doen samen en wat mijn mobiele nummer is –

’s Avonds na het perfecte katervoedsel, McDonalds, kwam mijn buurman langs. “Ik wilde even mijn excuses aanbieden voor net.” Ik snapte niet wat hij bedoelde en hij trok me mee naar zijn huis waar hij samenwoont met zijn vriendin. Het bed was kapotgetrapt en er was blijkbaar ruzie geweest. Terwijl buurmeisje sliep had buurjongen in haar telefoon gekeken. Compromitterende foto’s en filmpjes van buurmeisje en haar getrouwde collega trof hij aan. Al zeven jaar was buurmeisje met buurjongen samen en zij bleek al zes maanden een affaire te hebben met deze man. Vandaag, notabene, had buurjongen het buurmeisje willen verrassen met een kleine kitten. We stonden nog even te kletsen en de neef van buurjongen kwam aangelopen.

“Happy new year” zei hij tegen mij. En kijkend naar de vochtige ogen van mijn buurjongen vond ik dat wel een beetje wrang.

Geef een reactie

