Terugblik 2010

Soms is het goed eens te kijken naar wat is geweest.
Te reflecteren en relativeren.
Er is geen beter moment voor zoiets dan 31 december, de laatste dag van het oude jaar.
Afsluiting met het nieuwe jaar, vol frisse kansen, op de loer.
Slechts een paar uurtjes van je verwijderd.

Toen ik vanmorgen opstond vroeg ik me af of ik in 2010 alles heb gedaan wat ik wilde doen en alles heb bereikt dat ik wilde bereiken. Hoewel ik me geen echte doelen had gesteld denk ik dat ik kan zeggen dat 2010 een goed jaar voor me is geweest.

Vorig jaar ging ik het nieuwe jaar in met ruzie.
Mijn (nu) ex en ik zaten in mijn huis, samen. Geen feestje, niks.
All was well tot ik een sms kreeg van een oud-collega met wie ik veel contact had gehad. Van ex mocht dat contact niet en nu was er dus heisa in de tent. Een onschuldig ‘pas op met vuurwerk en veel geluk in het nieuwe jaar’ smsje. Are you kidding me?
Ex wilde een taxi naar huis nemen en toen het twaalf uur was stond hij boven, besmeurd onder de champagne die ik over hem heen had gegoten -ja, min of meer expres, de bedoeling was lángs hem heen te gooien maar dat mislukte – en zat ik huilend in de woonkamer telefoontjes van mijn ouders weg te drukken.
Hele avond verpest door zo’n klote standaard sms. Om twee uur maakten we het weer goed en gingen zwijgend, zonder vuurwerk, onder de wol.

Ik was bang dat dit een voorbode zou zijn van het nieuwe jaar maar naarmate 2010 vorderde zijn we gaan samenwonen. We hebben leuke en goede momenten samen gehad maar ik wilde meer met mijn leven.
21 lentes jong en al voor de tweede keer samenwonen.
Leuk en gezellig maar het was tijd voor mijn ontwikkeling.
‘Wie ben ik?’ vroeg ik me af. Klinkt misschien egoïstisch maar ik zou er spijt van krijgen als ik geen tijd voor mezelf zou nemen.
‘Weer apart wonen maar wel de relatie houden’ was het voorstel. Ik wilde wel samen verder maar meer eigen ruimte. Ergens was ik misschien ook wel gewoon bang alle banden te verbreken en echt op mezelf aangewezen te zijn.
Het verbreken van de band deed hij voor me. Hij zag mijn voorstel als een stap terug, niet als een investering in mij, en stopte er dan liever helemaal mee maar lag wel elke dag huilend in bed mijn bevestiging te zoeken. Hij zou me kwijt raken zei hij maar had dit uiteindelijk deels zelf in de hand.

Mijn jaar stond dus in het teken van mezelf leren kennen.
Ik heb stappen gezet voor mezelf, verder geborduurd op de voorbereidingen uit 2009.
Ik ben eindelijk weer naar school gegaan, toen mijn voltijd opleiding niet helemaal beviel door ongemotiveerde medestudenten en ik de urge had weer aan het werk te gaan, terwijl ik een 8,6 gemiddeld stond, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing; deeltijd studeren.
Mijn opleiding past bij me en dat maakt me blij.
Op professioneel gebied heb ik juiste stappen gezet, ik heb mijn rijbewijs gehaald, al vijf maanden in een eigen auto gereden zonder brokken te maken, tien kilo afgevallen en ik woon weer op mezelf.

Mijn singlebestaan leert me veel over mezelf en levert veel leuke situaties op.
2010 was het jaar van het verbreken van een relatie, het beginnen van een blog, het ontmoeten van meer foute mannen, mijn eerste one night stand, twijfelen of ik toch niet verliefd kan worden op vrouwen, flirten & meer met getrouwde mannen, McDreamy, het zoenen met iemand die ik net vijf minuten kende op mijn eerste Kerstmiddag maar ook het jaar van het hebben van speciale contacten en leuke lezers.

Vanavond ga ik naar een feest van een (nieuwe) vriendin in Amsterdam.
2011 heel anders inluiden dan 2010.
Toasten op nieuwe vriendschappen, lieve lezers en (verliefdheids)kriebels!

Misschien zijn er wel leuke mannen…

3 thoughts on “Terugblik 2010

  1. Op het dakterras van NEMO is een goed uitzicht over Amsterdam.
    Ik wens jou een geweldige kerel toe.
    Vrolijke nieuwjaarsgroet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. Meid, ik wist helemaal niet dat je net zo oud als mij was! Klinkt uiteindelijk wel als een goed 2010! Wens je een nog veel beter 2011 toe🙂.

Geef een reactie

