de Rode zee

“Dat meen je niet, heb jij geen seks met je vriendin als ze ongesteld is?”

Vroeg ik een paar weken geleden aan een vriend van me.
Hij, L, vertelde dat hij naar zijn vriendin zou gaan en ‘afkickverschijnselen’ had. Een andere vriend en ik joelden wat maar hij zei:
“Nee, niks spannends, ze is ongesteld.”

De andere vriend vertelde ook geen seks te hebben met zijn vrouw als ze ongesteld is. Hij vindt het “zo’n gedoe” en “eerlijk gezegd gewoon niet fijn”.
L zei dat zijn vriendin juist niet wilde maar dat hij ook niet zo nodig ‘de Rode zee’ hoeft te bevaren als het weer zover is.

Ik was verbaasd dus heb een beetje rondgevraagd bij mannelijke vrienden. De reacties waren wisselend, de een vindt het geen probleem, de ander vindt het ook gedoe. “Toch een klein drempeltje”, “Alles zit eronder”, “Ligt eraan hoe erg ze bloedt” tot zelfs “Ik vind het vies” kwamen voorbij.

Een belangrijke factor bleek ook; Hoe gaat zij er mee om?
Ik vind seks hebben als ik ongesteld ben op zich geen probleem.
Waarom wel? Het lijkt soms wel een taboe, het ongesteld zijn van een vrouw. Vind ik vreemd, elke vrouw is minstens vier dagen per maand de pineut, haar halve leven lang.
Toch niks om raar over te doen?
Het geeft wel gedoe en rommel soms maar seks er om laten doe ik zeker niet.
Als ik zin heb, heb ik zin.

Ik weet niet of ik kan zeggen dat ik ‘de Rode zee’ heb bevaren maar zo voelt het haast wel. Ooit had ik geen last van mijn bloed maar van dat van hém. Namelijk het bloed van mijn eerste vriendje, beschreven in ‘Tranen met tuiten op Valentijnsdag’.
We hadden seks en ik weet niet waardoor maar ineens was er bloed. Het kon haast niet van mij zijn dus het was van hem.

Zijn voorhuid, gescheurd.

Gevolg; een aantal weken geen seks -was te gevoelig-, hij wilde niet naar de dokter en sindsdien kwam hij na drie minuten seks klaar. Én niet ‘ongesteld’ van mezelf, maar de halve dag aan het bloeden van hem.
Dát vond ík redelijk vies. Ik lek toch liever mijn eigen bloed.

Mijn Rode zee is bevaarbaar mits de juiste schipper haar bevaart.

2 thoughts on “de Rode zee

  1. Ik verbaas mij altijd over deze verhalen.
    Gezondheid, hygiene, cultuur, religie of andere redenen worden er opgegeven.
    Maar vooral het gerumoer waarmee de bijbehorende verhalen verteld moeten worden stoort mij.
    Dat dit echte liefdevolle sex kan vertroebelen vind ik erger dan welk druppeltje bloed dan ook!
    Liefdevolle groet uit Amsterdam-ZuidOost

Geef een reactie

