Lonely Christmas

‘It’s gonna be a cold and lonely Christmas without you’

Dit wordt de tweede kerstmis in zes jaar
tijd zonder een vriendje naast me aan tafel en ergens vind ik
het heerlijk! Kerst stond voor mij vaak gelijk aan stress. Met
gescheiden ouders, nieuwe aanhang en schoonfamilie was goed
plannen een vereiste. Te veel bestemmingen in twee dagen tijd.

Ik kan me nog herinneren, twee jaar geleden. Eerste kerstdag stress.
Drie bestemmingen, strak gepland en we liepen door slome ex al een
uur achter op de planning. Hij, indisch, zat sowieso elke
week bij zijn familie op de bank en wilde dus met kerst ook de
hele familie zien. Op zich geen probleem maar als je dan ook nog
eens uit een gezin komt waar men niet tegen onduidelijkheid, op
tijd komen en ‘stress’ kan, wel. Hun manier van liefde tonen
was door elkaar af te bekken en uit te schelden, zo gezellig was
het dus sowieso niet. Dan weid ik nog niet eens uit over zijn vader
die in een volle woonkamer met familie (bij anderen thuis) op
een stoel onderuit ging liggen om te slapen en werkelijk de hele
avond met niemand een enkel woord wisselde. -Kan veel zeggen
maar hij was wel zichzelf..- Irritaties in gezin, boos kijkende mensen.
Long story short, gestresst vriendje en ‘kutwijf’ Zusje met blauwe plekken.
Zo is kerst niet bedoeld.

Verplicht aanwezig zijn en dan ook nog verplicht gezellig doen.
Van de vele argumenten die ik hoor om weinig te doen met kerst, hoor ik
deze het meest. Ik deel die ergernis. Toch hoef ik als ik bij
mijn ouders langs ga niet verplicht gezellig te doen. Ik ben mezelf
en dat is goed. Zo hoort het toch?

Dit jaar ga ik, zoals velen in het oosten des lands, ‘kerstmiddag’ vieren.
Some stupid excuse for getting drunk.
Eerste kerstmiddag ben ik bij familie in het oosten, tweede kerstdag weer bij familie in het westen.
Lonely Christmas? Helemaal niet.
Feeling blessed met liefdevolle mensen van wie ik houd, om me heen.
Zo is kerst wél bedoeld.

Ik wens jou hetzelfde. Fijne kerstdagen en wees jezelf (-:

xZusje

Ik vind Miss Montreal normaal niet leuk,
de tekst van dit nummer wel

2 thoughts on “Lonely Christmas

  1. Hehe, lang leve de single kerst vierders! Ik hoor ‘dr ook bij.
    Geniet er ook van, en nog meer, geniet van ’t jezelf zijn.
    En ook van de reden om zat te zijn, doe ik ook wrs😉

  2. Pingback: Timing | Zusje van Willem

Geef een reactie

