Not really McDreamy

Warm en relatief druk is het in dit café op maandagavond.
Ik heb een cola besteld en hij een spa rood denk ik. Het zou ook Sprite kunnen zijn.
Het is best raar, vanmorgen hebben we elkaar ontmoet en nu zitten we al samen te praten in een café.

De vraag die ik verwachtte is tijdens het lopen naar het café al gesteld. ‘Doe je dat vaker, zomaar je nummer geven?’. Ik vertel dat ik bij hem het gevoel had dat ik het gewoon moest doen. Een verschrikkelijk impulsieve actie. Zal vast raar overkomen, helemaal met die test die ik hem in zijn hand drukte. Ik leg hem uit hoe het zit nadat hij heeft verteld welke scenario’s er volgens hem mogelijk zijn.

We praten. Het klikt en het is bijzonder. We zijn aan elkaar gewaagd. Hij zegt dat hij geestelijk geprikkeld wordt door mij en dit maar weinig heeft. Hij vindt me apart concludeert hij. “Wel positief apart.”
Hij prikkelt mij. Ik krijg weinig hoogte van hem. Als hij me vragen stelt -als ‘heb jij iemand nodig in je leven’- en ik ze beantwoord, kijkt hij me geïnteresseerd aan maar de uitdrukking op zijn gezicht is neutraal. Ik kan niet zien of datgeen dat ik vertel, hem bevalt, of niet. Hij luistert, als ik stil ben zie ik hem denken, hij glimlacht en zegt soms “interessant”. Door hem weer vragen te stellen krijg ik veel oprechte informatie maar hij blijft mysterieus. Ontzettend leuk.
Hij studeert geen medicijnen, dit werk bij het lab, begon als bijbaan tijdens een wel medisch gerichte studie maar daar is hij mee gestopt. Totdat hij de volgende stap in zijn leven gaat zetten, snel, werkt hij fulltime.
Geen dokter, McDreamy gaat niet op. Als we elkaar weer vijf seconden aankijken en mijn hart een sprongetje maakt door zijn ogen en lach, weet ik; theoretisch geen McDreamy maar nog steeds wel voor mij.

Voor we het weten is het één uur en gaat het café bijna sluiten. De tijd is gevlogen.
We lopen naar onze auto’s en ik heb werkelijk nog nooit zo langzaam gelopen. Onze schouders raken elkaar tijdens het lopen en vastberaden de afstand niet te vergroten, lopen we door. Hij is klein, 1.67 schat ik, dit kon ik van achter de balie niet zien.
Hij vertelt zonder veel informatie te geven over zijn vorige relatie. Een erg lange en nog niet zo lang uit. Het meisje heeft hem veel pijn gedaan.

Het afscheid komt, ook al hebben we 3 uur gepraat, voor mijn gevoel te snel.
“Zullen we nog even in mijn auto gaan zitten?”
In de auto wordt het snel warm. Hij heeft me de hele avond nauwelijks tot niet aangeraakt maar pakt nu mijn hand en begint haar te strelen. Zonder bijbedoelingen. Gewoon.. Lief?
Anderhalf uur zitten we in zijn auto. Hij vindt me mooi en aantrekkelijk. Ik vertel over zijn ogen.
We praten maar zwijgen meer. Minutenlang kijken we elkaar aan, handen vasthoudend. We zoenen niet maar dit is haast magisch. Mijn hart maakt constant sprongetjes.

Terwijl hij in zijn auto naast me, wachtte tot ik weg reed in de mijne, zei hij “ik sms je nog.”
Dit beloofde smsje was er al na tien minuten.
‘Ik vond het bijzonder.. (-: En leuk. Slaap lekker’

Ik moet er van glimlachen. Hij verwoordt wat ik dacht.
Zijn ogen en lach zijn steeds aanwezig in mijn hoofd.
Zelfs zijn naam klikt als muziek in mijn oren.
Ik voel me een verliefde tiener met een serieuze crush.

5 thoughts on “Not really McDreamy

  1. 1.67? Wow!
    Nou geef ik niet veel om lengte, maar stel ik me wel voor dat jij 1.60 bent. Want als je 175 bent is het wel een ukkepuk.
    Anyhow, leuk! Echt heel leuk om iemand zo te ontmoeten!

    • Ligt eraan wat je met fantasieën bedoelt..
      Het is zeker gezellig maar dromen over zoenen met hem en er naar uit kijken doe ik zeker! Lees ‘Mixed McDreamy’ (-:

  2. Pingback: Mixed McDreamy « Willems Zusje's Blog

Geef een reactie

