McDreamy en SOA

“Ok, ga maar zitten, je wordt zo
geroepen”

Wachtend tot iemand mijn naam roept vraag ik me af of de dokter straks met zo’n grote eendenbek tevoorschijn zal komen. Die heb ik eerder gehad en daar ben ik niet zo enthousiast over.

“Zusje?”
Ik sta op en loop met de mevrouw mee. Ze stelt vragen en ik geef antwoorden waarvan ik niet eens zou willen dat mijn zusje die wist.. Ze laat een site zien met info over anticonceptiemethoden, de pil ben ik zat. De overheid betaalt mijn onderzoek want ik val, vanwege mijn leeftijd, in de risicogroep.
Uit een grote bak trekt ze een buisje en een staafje verpakt in folie. Geen eendenbek, gelukkig.
“In de wc, 3 keer rechtsom, 3 keer linksom. 10 seconden.”
Met deze informatie verlaat ik het kamertje en duik op de gang de wc in.

Mission accomplished en met het wattenstaafje in het buisje gedrukt loop ik naar boven, naar het lab. Ik moet ook een bloedtest laten doen, op hiv.
Bij het lab aangekomen geef ik mijn buisje en formulier aan een, tot mijn kleine schrik, ontzettend leuke jongen. Het buisje druk ik in zijn hand.
Ok, lullige situatie dit. Ik zou leuk naar hem willen lachen maar dat net door mij gebruikte wattenstaafje in zijn hand, doet me van gedachten veranderen.

“Ga maar zitten, je wordt zo geroepen”

Ik ping mijn zusje ‘Zul je altijd zien, vet lekkerding achter de balie bij het lab. Geef ik daar mijn soa ding af. Fijn hoor’

Ik heb nergens last van, betwijfel ook zeer dat de soa-test positief uit zal vallen maar zekerheid gaat voor alles. Al een aantal keer heb ik me laten testen, na elke relatie. De laatste is twee maanden uit dus hoog tijd.

“Zusje?”
Ik sta op en loop mee. De mevrouw stuurt me een hokje in tegenover de balie. Ik doe mijn vest uit en ga op het krukje zitten. Terwijl zij een riem om mijn arm trekt en mijn geboortedatum checkt kijk ik naar het lekkere ding achter de balie.
Ze drukt de naald van de spuit in mijn arm en hij kijkt mij aan. Tot het buisje vol is, de dokter “klaar” zegt en alweer op weg is om bij een ander bloed af te tappen. Ik doe mijn vest weer aan en terwijl hij, ondertussen, andere patienten helpt, kijkt hij telkens weer naar mij. En lacht. Er wordt door onze ogen veel gezegd terwijl we zwijgen.

Ik loop naar de balie terwijl ik hem aankijk en vraag “heb jij een pen voor mij?”
Hij heeft een klein papiertje in zijn hand en geeft me die aan, samen met een pen. ‘Hij was op hetzelfde uit en voorbereid’ schiet er door mijn hoofd.
Ik schrijf snel en stiekem mijn nummer op het blaadje en geef het aan hem. Hij lacht en zegt ‘Dankje’. Veelbetekenend lach ik terug en loop naar buiten.

Zal hij wachten tot de uitslag en die laten beslissen wel of niet contact met me op te nemen?
Gedurende twee uur kijk ik elke drie minuten ongeduldig op mijn telefoon.
Om kwart voor één klonk het verlossende geluidje.

‘Hey Zusje. Stoere actie van je om je nummer op te schrijven. Nu heb je ook mijn nummer. Groetjes N (bloedafname)’

Hij heeft niet gewacht.
Sterker nog; over precies twee uur hebben we een date en ik ben zenuwachtig!
Niet meer alleen voor de date maar nu stiekem ook voor de uitslag van mijn test.

3 thoughts on “McDreamy en SOA

  1. Pingback: In de wereld van singles « Single Willem

Geef een reactie

