Relatiestatus: Single

Daar zit ik dan. Op de bank in m’n nieuwe huisje met m’n laptop op schoot en een zak chips naast me. ‘Comfort food’, altijd goed.
M’n laatste relatie net beëindigd. Weer 1,5 jaar van m’n leven gegeven aan een vent.

Dan de gedachte ‘Wanneer ben ik eigenlijk voor het laatst single geweest?’ in mijn hoofd. Na mijn relatie van 2 jaar met R meteen doorgerold in een relatie van 1,5 jaar met F.
What was I thinking..?

En dan vliegen de gedachtes en vragen door mijn hoofd.Het hek is van de dam. Ik begin te tellen, te rekenen, kalenders erbij te pakken en verbanden te leggen…;
Help. Ik ben sinds mijn 15e maar 6 maanden single geweest. 6 maanden in 6 jaar tijd. Christus. Nu in hoofdletters: WHAT WAS I THINKING?

5,5 jaar aan relaties in 6 jaar tijd. Terugdenken en bedenken wat ik beter en anders had kunnen doen heeft niet zoveel zin. Maar toch.. Geknokt heb ik voor de relaties die ik had. Diepe dalen en (soms wat minder) hoge pieken.

In totaal 2,5 jaar samengewoond, zo’n 312 keer ruzie gehad, ben 4 keer geslagen en heb 3 borden en 1 glas stukgegooid.
Maar er was ook liefde; Ik heb van drie mannen gehouden en heb er eentje liefgehad, ben één keer ten huwelijk gevraagd en heb heel wat vaker gedacht ‘ja, dit is em!’.
Het tegendeel is bewezen.

Ik open Facebook, Hyves, LinkedIn en Twitter.  Na even zoeken (waar moet dit?) staat er overal ‘Relatiestatus : Single’
Iedereen mag het weten. Het zusje van Willem is single en dat wil ze graag een tijdje zo houden.

Nu begint het. Het verzamelen en opruimen van de scherven maar vooral mezelf nog beter leren kennen. Van nog meer dingen proeven, nog meer op mijn eigen benen staan, meer quality time with me and only me.

Me and only me… Ja, dat was ik vergeten.. Seks.. 5,5 jaar lang, gemiddeld 2 á 3 keer per week, en nu, niks..
Hoe doen single mensen dat? Gewoon niet..? Of, losse dingen..?

Daar kom ik vast snel genoeg achter…

11 thoughts on “Relatiestatus: Single

  1. Gefeliciteerd met dit eerste blog! Je hebt me nu al nieuwsgierig gemaakt naar de toekomst. En ook je verleden als niet single biedt vast mooie blogtitels.

  2. Hey,

    Ik ken je niet maar kwam via een twitter hier terecht. Spreekt me wel aan je schrijfstijl en ik herken er wel veel in😛. Ik ben mijn blog ook hierom begonnen. Ondertussen is het al een heel ander onderwerp (en gingen wij ook dramatisch uit elkaar, weet niet hoe dat hier zit) maar toch.

    Tja… Het is een boel uitvogelen🙂. En ik ben er ondertussen van gaan houden. Van mijn eigen tijd🙂.

    En wat de sex betreft… Er zijn wel meer singles in de buurt ofzo😛.

  3. Volop herkenbaarheid, lees mijn eerste blog. Scherven opruimen; zo veel mogelijk spullen die je ook maar heel even doen denken aan je ex uit het zicht zetten, lachen naar de wereld en doen alsof je heel gelukkig bent met je nieuw-verworven status… het hoort er allemaal bij. Met vallen en opstaan, en ik zit er ook midden in.

    Fijn om hier een klankbord te hebben om de mindere momenten ook van je af te schrijven, hoe je daar mee omgaat… maar ook om de ‘hoogtepunten’ met ons te delen!

    Ik ga je volgen, leuk!

  4. Hi, welkom in het leven🙂. Herkenbaar je verhaal,, me is single too.

    Een quote die ik mij erg geholpen heeft is deze: “Je langste reis voert je naar dat, wat het meest nabij is: je bent op weg van alleen zijn naar al-een zijn.”

    Want ik koss bewust, na mijn laatste relatie, om voorlopig single te zijn, vanwege de reis naar mezelf. En het gaat goed!!! #blij

    Lieve groet,
    Chantal

    • Hai Chantal,

      Erg mooie quote!

      Ik wil ook lekker de tijd hebben/nemen om tot mezelf te komen. Toch moet ik zeggen, wanneer er echt iemand voorbij komt, zal ik hem niet zomaar laten gaan😉 #romantica
      In de tijd dat ik nu single ben (niet pas sinds 18oktober, toen ik startte met de blog) heb ik mezelf al een stuk beter leren kennen🙂

      Ik hoop dat je mijn posts met plezier blijft lezen!

      Liefs,
      Zusje van Willem

  5. Hehe, dat dacht ik ook toen ik single werd: hoe doen die dat met seks? Nou, ik deed het gewoon niet. Na twee maanden heftige cravings gaat het beest in je slapen. Het wordt weer wakker als je het voor het eerst weer doet… Dan mag je opnieuw twee maanden verlangen etc, tenzij je het weer eerder doet😉 Ach het went. En dan heb je ineens een nieuwe liefde.

  6. Hmm, boeiend om zo ’t eerste blogbericht eens te lezen!
    Echt ’n leuke schrijfstijl trouwens🙂

  7. Leuke site!. Er zijn nog weinig goede sites over dit onderwerp te vinden.
    Ben blij met jullie toevoeging!
    Ik kan helaas geen bookmark aanmaken naar willemszusje.wordpress.com in Firefox.😦 Weten jullie hoe dit komt?

    Groetjes Barbara

    • Geen idee waarom dat niet kan.. Zou moeten kunnen..
      Je kunt je ook ‘abonneren’ op mijn blog, dan krijg je een mail als ik weer iets nieuws geschreven heb🙂
      xZusje

      P.s leuk dat je meeleest!

Geef een reactie

